Ik ben Merlijn Van Holder, 30 jaar en co-founder van
Pandafish. Samen met Jordy heb ik Pandafish opgestart. Zo’n 2 jaar geleden
begonnen we uit een klein kamertje in Mechelen. Toen waren we nog met z’n
tweeën, maar inmiddels groeiden we uit tot een volwaardig marketing bureau –
van inmiddels elf helden – in het hartje van ‘t stad
(Antwerpen).


Wat deed je voor Pandafish?

Vroeger werkte ik in de games industrie als technical
artist, daar deed ik zowel development als 3D voor games. Na enkele jaren
besloot ik om de sprong te maken naar puur web development, waarbij ik terecht
kwam bij Clickpoint in Mechelen. Daar leerde ik Jordy & Kristof kennen, en
ontstond de ambitie om een eigen verhaal te beginnen.


Waarom heb je Pandafish opgestart?

Bij Clickpoint was het snel duidelijk dat Jordy een
echte passie voor design had, zelf was ik helemaal verdiept in development, dat
bleek een goede match te zijn. Vaak gingen we even lunchen om onze eigen apps
& web applicaties te bedenken, om die ‘s avonds na de uren uit te werken.
Dat leidde naar een vlotte samenwerking. Kristof bracht ons de inspiratie om te
ondernemen.


Wat zijn je taken?

Naast de algemene werking van Pandafish, doe ik
voornamelijk app development en het bouwen van web applicaties. Daarnaast
ondersteun ik ons development team.


Wat zijn je grootste uitdagingen?

Meedenken met onze klanten om applicaties te bouwen op
maat, met een groeiend team van designers & developers waar een vlotte
samenwerking centraal staat, is voor mij de grootste uitdaging. Daar groeien we
elke dag verder in, maar dat maakt het ook interessant!


Wat spreekt je daarin zo aan?

Wat mij voldoening geeft is applicaties bouwen die een
meerwaarde kunnen brengen. Als je ‘s avonds naar huis kan gaan, wetende dat je
werk nuttig kon wezen voor duizenden anderen, maakt dat al het harde werk
absoluut waard. Daarnaast spreekt het technisch uitwerken van deze applicaties
me aan, samen met een team van toffe collega’s die elkaar kunnen inspireren,
daar haal ik m’n energie uit.


Wat doe je buiten Pandafish?

In m’n vrije tijd maak ik nog steeds iPhone games.
Dingetjes bouwen in 3D, code schrijven om het functionaliteit te geven, om
daarna alles tot leven te zien komen op het scherm van een smartphone, blijf ik
één van de coolste dingen vinden.